Helgen

SKRIVET: 2011-05-08 kl. 05:23:29 | PUBLICERAT I: USA

Hejsan alla glada :D

Nu börjar det verkligen närma sig slutet av året. I torsdag så hade vi en awardskväll då vi klädde upp oss fint och så delade alla lärare och coacher ut diplom eller awards som det heter till elever som har gjort något speciellt under året. Det kunde vara awards för bästa matteelev, englskaelev, eller för FFA member eller om man har spelat i en varsity sport under året.
Jag fick en award för att ha gjort cheerleading, så då fick man gå fram och tacka för diplomet och stå där ett litet tag medans min coach pratade om hur duktiga vi hade varit under året hehe:).

I helgen har det också varit mycket tennismatcher, surprise surprise :P.
I fredags spelade jag min sista singlematch för denna säsong. tråkigt måste jag säga kommer sakna tennisen så mycket, och alla i mitt lag såklart, utan dem skulle det inte ha varit lika kul :).
 
Men jag vann i alla fall min sista singlematch 8-1 så jag var ganska glad måste jag säga.
Idag hade vi en tournament, men det började regna efter kanske 4 timmar så jag hann bara spela två matcher, resten ställde de in. Det gick inte att spela så bra när det plötsligt började hagla.
Jag spelde då double men vi var faktiskt riktigt bra tillsammans, önskar att jag hade spelat med henne tidigre under säsongen istället för den andra tjejen som jag absolut inte kunde spela bra med. Vi vann vår första match och förlora vår andra, men det kändes bättre när jag hörde att de vi förlorade mot, är number 1 i vårt district, så de har vunnit nästan alla deras matcher. Plus att de har deras egen privata coach hemma hos dem, så det har ju då spelat lite mer än vad vi har gjort :P.
Men jag hade en rolig dag, älskar bortamatcher, skolbussen kanske inte är den mest bekväma att sitta på efter några timmar, men det var det värt för att får spela tennis med mitt lag :). 

Imorgon är det mors dag så vi ska nog åka iväg och hitta på något med familjen hela dan, det ska bli kul :).
Glad mors dag kära mamma där hemma! :) ( jag vet att du läser min blogg) Älskar dig!

Tusen kramar till er alla där hemma <3     

 



Några få bilder från tennisen mer kommer senare :)











Postat av: katarina

Kul att du fick en award! Hoppas ni hade en rolig Mors dag. Puss Mamma

2011-05-09 @ 21:28:43




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG