Mustang Mop Up!

SKRIVET: 2011-05-27 kl. 08:38:36 | PUBLICERAT I: USA

Mustang Mop Up!

I förra veckan så fick vi ledigt från skolan för att ha den årliga Mustang Mop Up. That's a day when we give back to the society. Vi får alla t- shirts i en väldigt synlig färg, detta år var det gult, ( det är olika färger varje år). Då hjälper vi till med att städa upp i Heppner och Lexington( staden 10 min ifrån oss). Det kan vara att rensa ogräs i någons trädgård, klippa gräsmattor, måla väggar eller staket, ja det kan vara lite allt möjligt. De delade upp hela skolan i grupper med ca 5- 20 stycken i varje grupp.

Min grupp fick som första projekt det kända "lila huset" som jag har fått höra mycket om från tidigare år. Där bor det en 98 årig dam som inte riktigt kan ta hand om hennes trädgård, så varje år vi elever kommer dit för att hjälpa till så ser det seriöst ut som en djungel. Det var ogräs som var nästan lika höga som hela min längd. Det var lite kul faktiskt när damen kom ut lite då och då för att påminna oss om att inte ta bort blommorna som låg gömda under allt ogräs. Seriöst det fanns kanske två små blommor i hela trädgården hehe :P.

 Ja det tog oss mer än tre timmar att fixa iordning där, men jag ska inte klaga det var jättefint väder hela dan och jag hade en rolig grupp att arbeta med så det var rätt kul ändå :). Det var värt en ledig dag från skolan.  
Efter det åkte vi vidare till nästa projekt som blev till att måla väggar, det var betydligt mycket roligare, så allt som allt, hade jag en rolig dag. I samhällen som detta hjälps allt åt, vi tar hand om varandra, det gillar jag verkligen med Heppner.

Många kramar <3

 














«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG