Tennis

SKRIVET: 2011-03-11 kl. 19:28:04 | PUBLICERAT I: USA

Denna vecka har alla spring sporter startat. Det sista tillfället nu att göra en sport under mitt år här.

Jag valde då att spela tennis :P. Det enda som är lite negativt är att vi inte har en coach för tennis i vår skola så vi måste åka till Ione som ligger ca 20 min ifrån oss och då spela för deras skola istället. Men vi är ca 8 personer från Heppner som gör det, och de som spelar från deras skola var väldigt trevliga så jag trivs väldigt bra där :).Det är bara kul att lära känna lite mer folk.
Jag har ju aldrig spelat Tennis förut men om man tänker efter så har jag inte spelat någon av de sporterna jag spelat under mitt år här ändå så, det är bara kul att prova på något nytt.

 Amerikanare blir alltid lika chockade när jag berättar att vi inte har sporter i min skola hemma i Sverige. de är ju så vana att man tävlar för sin egen skola. Nästan alla går runt med Mustangs tröjor och kör Mustangs bilar, det är otroligt vilken High School spirit det är här.

Igår hade vi en dodgeballtournament i min skola. Alla som ville fick anmäla sig, bara man hade 8 st i ett lag så fick man bilda ett lag. Jag trodde ju att det bara skulle vara elever från vår skola som skulle spela, men det var verkligen alla möjliga folk från Heppner. Alla olika affärer, cafet, lärare och elever bildade team.
Till och med vår rektor spelade i ett lag och han hade jeansshorts på sig som sprack i baken när han spelade, gud va vi garvade. Hade nästan lust att gå fram och säga " är inte det där lite för opassande att ha i skolan", eftersom en av reglerna är att man inte får ha för mycket hål i byxorna i skolan :P haha.  

Tänker på er där hemma! =) <3



Postat av: Frida

Haha, awesome! Jag spelar ocksa tennis, vi kommer va sjukt snygga o bruna i sommar ;) o alskar dom korta kjolarna man har pa sig <3

2011-03-16 @ 04:58:45




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG