Left Heppner :( and arrived in Arizona!! :D

SKRIVET: 2011-06-14 kl. 07:58:24 | PUBLICERAT I: USA

Hey allesammans :D

Gud denna senaste vecka har varit väldigt känslosam. Lämnade Heppner för två dagar sedan, det var verkligen en av de svåraste sakerna jag har behövt gå igenom. Den sista veckan där gick så himla snabbt, varje person jag mötte fick jag krama om en extra gång för jag visste inte om jag skulle hinna träffa dem igen. Jag hade verkligen inte tid att säga hejdå till alla, allt var bara så stressigt, så har lite dåligt samvete för det. Men jag kommer komma tillbaka och hälsa på en dag, det lovar jag!
Den senaste veckan försökte jag bara umgås med mina kompisar så mycket som möjligt, och sen sista dan var bara så himla underbar.
 Det vara bara en sjukt skön dag, med ett studentfirande, vi umgick några kompisar från heppner och jag hann även att åka till Ione för att säga hejdå till mina underbara kompisar där.
 Gud vad jag kommer sakna alla, det var verkligen svårare än jag trodde att det skulle vara. På flygplatsen grät mina värdföräldrar, även min värdpappa som jag aldrig har sett gråta förut, hur kan man inte gråta då lixom?
Kvinnan som satt bredvid mig på flyget gav mig servetter för att jag grät så mcyket, så ja det var en väldigt känslosam dag, vill inte gå igenom det igen.
 
Men när jag väl kom ner till Arizona för att starta min resa som kommer vara i två veckor så kändes allt lite bättre. Det var ett bra val att jag valde denna resa istället för att åka hem direkt, nu är jag i alla fall kvar i Usa så det känns bra :).

Så väl i Arizona så mötte vi upp med alla ca 40-50 utbytesstudenter som är med på denna resa. Vi är bara två svenskar på denna resa och inga från Norge!! helt otroligt måste jag säga, när jag var i Hawaii så var hälften av gruppen från Norge så det var lite komiskt att ingen är med nu. 
Men under de två första dagarna som jag har spenderat här måste jag verkligen säga, I love it!!! Människorna är så snälla och trevliga mot alla, ser verkligen fram emot denna resa! :D.

Första dagen gjorde vi inte så mycket vi flög hit hela dagen och väl här så åt vi bara middag tillsammans och vi fick vila oss lite. Idag så åkte vi runt i Phoenix, tog massa bilder på kaktusar hehe :P. Jag har redan fått smeknamet "the tourist" av några kompisar här, på grund av min "stora" kamera och solhatt som jag går runt med P.
Och imorgon bär det av till Grand Canyon!!! har alltid velat åka dit så är så excited!! :D. Hoppas jag inte bränner mig för mycket bara, har hört att det kommer vara väldigt varmt imorgon, så vatten och solkräm är vad som gäller. 

Hoppas ni har det underbart där hemma, vi ses den 27 juni alla!! Kan inte vänta med att få krama om er igen! <3





 



Postat av: katarina

Förstår att din solhatt blir eftertraktad i värmen!! Bra att du valde en westcoast-tripp innan du åker hem till Sverige. Vi föstår hur jobbigt det måste ha varit att skiljas från alla nya vänner och värdfamilj i Heppner, tur det finns internet när du kommer hem- Året har gått fort och du har fått uppleva mycket , en del har du delat med dig av här på din blogg, så det känns som vi varit med där borta också på nått vis. Men du har säkert mycket att berätta när du kommer hem ändå Ha det så bra på Westcoast.trippen, så spännande och roligt! Vi syns snart. Älskar dig. hälsn från oss här hemma

2011-06-14 @ 21:49:13




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG