a weekend in Portland, which means Ikea, shopping... ;)

SKRIVET: 2011-01-28 kl. 07:44:36 | PUBLICERAT I: USA

Hej alla glada :D
Sorry för den dåliga uppdateringen men har bara inte haft tid att skriva helt enkelt. Känns som att den tiden jag har för att sitta vid datan spenderas med att försöka skypa eller chatta med er där hemma, men ska uppdatera mer I promise ;).
Denna helg har varit väldigt rolig, jag åkte med några kompisar till Portland ( som är den största staden i Oregon). Kändes skönt att komma till den stora staden för ett tag, är så van att ha allt så nära hemma I sverige så :P. Vi åkte i alla fall dit för att först och främst hämta upp min kompis Karoline som hade varit ute och rest lite. Och sen var det tid för shopping!!, Forever 21, Charlotte Russ, Victoria Secret, jadu jag älskar ju att shoppa så det var riktigt kul.
 Och jag får ju inte glömma bort Ikea som de har där!! :D. Gud vad det kändes som hemma, det såg i princip ut precis som Ikea hemma. Namnen på möblerna var också i princip samma som hemma, förutom vissa de hade ändrat till Engelska för att amerikanarna skulle förstå lite mer :P. Och ännu gladare blev jag när jag kom till kassorna då jag såg The swedish food market!!

 Marabouchoklad, kexchoklad, lingonsylt, knäckebröd och daimtårta, gud vad jag har saknat en del svensk mat. Blev bara så glad av att se det :D. Spenderade nog lite för mycket pengar på godis där, men nu klarar jag mig nog de sista fem månaderna här:P.
 Som ni hör det är inte långt kvar, tiden går så snabbt, nästan för snabbt ibland. Fast jag saknar er hemma dock, de kan jag inte hålla ifrån er. Visst har jag mina dagar då jag bara kunde önska att jag var hemma för några dar, för att riktigt kunna krama om er igen. Men jag är så glad att jag gör det här, ångrar ingenting, det är bara faser man går igenom när man är borta så lång tid. Det här året får en verkligen att förstå hur mycket ni betyder där hemma! 

Hoppas ni har det toppen hemma, tusen kramar from the US <3












  



 Of course we had to make a stop at Ikea :D Home sweet home



 Swedish candy!! :P

Forever 21!!







 I just love the nature in Oregon :)


       



Postat av: katarina

Hej gumman!

Kul att få lite uppdatering,fina kort, och roligt för dig att få se Portland med kompisarna förstår jag. Bra att du inte sitter vid datorn så mkt, utan tar vara på tiden där, tidern går fort som du skriver. Idag började vi med semesterplaneringen på jobbet. Ha de så bra. Puss och Kram.

2011-01-28 @ 12:48:28




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG