My 18th Birthday!! and a Happy new year!

SKRIVET: 2011-01-03 kl. 06:00:09 | PUBLICERAT I: USA

Så då har jag firat min 18 årsdag i USA!!
 Dagen började med en fin frukost med familjen, sen var det basketmatcher i skolan under dagen som vi gick och kollade på. Under matchen ringde några kompisar till mig och sa att jag skulle komma ut. Och då överraskade de mig med grattisballonger och en princesskrona, I was the princess of the day :D. Åh det var så gulligt. Behövde ju då gå in i baskethallen där nästan hela skolan var och titta på macthen med min krona på huvudet och ballongerna i handen. Tror inte att det var någon som missade att det var min födelsedag den dagen :P. Inte nog med det så hade min värdmamma pratat med damen som jobbade med att räkna poäng under matchen och som hade en microfon bredvid sig, så när jag sedan hade satt mig så ropade hon ut att det var min födelsedag och de började då sjunga för mig :D. Det var lite pinsamt kanske men jag var väldigt glad för att de gjorde det :D. Sen efter matchen så ville några kompisar att jag skulle komma hem till en av dem för att få en lite överraskning. De hade då gjort denna fina tårta som ni ser på bilderna och sen fick jag lite presenter, I love them :D. Efter det gick jag hem och åt en väldigt god middag som mina värdföräldrar hade fixat iordning. Det kanske inte var en typisk 18 årsdag, men det är ju lite svårt att gå ut på korgen när det är 21 årsgräns här. Visst man kan gå på strippklubbar och köpa tobak men inget av dem sakerna är av intresse för mig så hehe :P. Jag hade i alla fall en väldigt mysig och rolig födelsedag, och det kan jag tacka mina kompisar och värdfamilj för =).

 Några dagar senare åkte vi även till en annan stad för att bowla och äta ute på restaurang med mina kompisar och familj för att fira min födelsedag ännu mer. Vi åt på en restaurang som heter Fuddruckers och när jag satt och åt så kom hela personalen sjungades och klappade händerna mot mitt bord för att sjunga Happy birthday med deras egna gjorda födelsedagssång. Blev väldigt chockad men kunde inte sluta le, det var bara så gulligt av dem :D. Min värdfamilj vet ju att 18 år är en stor ålder i Sverige så de försökte ge mig en så bra födelsedag som möjligt, vilket jag verkligen uppskattade.

Sen var det även nyår, då åkte jag med mina kompisar till tri cities för att äta på en fin restaurang som det vanligtvis är köer upp till 1- 2 timmar på men vi kom dit lite tidigare än alla andra så behövde bara vänta ca 40 min. Efter det kollade vi på en ishockeymatch, vilket var väldigt länge sen :D. Dock så blev det ett hål i isen under matchen så de kunde inte slutföra matchen men de sa att vi skulle få nya biljetter till nästa match på grund av det så då har man nått kul att se fram emot. 12 slaget firades med mina kompisar vid min sida och partyhattar på huvudet :D 

Så Gott nytt år alla kära, vi får se om 2011 kommer bli lika intressant som 2010. Jag har i alla fall många fina minnen från 2010 och underbara personer som jag mött under året som jag aldrig kommer glömma.

Hoppas ni har det toppen hemma, tänker på er! <3<3           
















 



My hostbrother made me a cake :D



Postat av: katarina

Du är så söt så med kronan, en riktig prinsessa. Och den där chokladtårtan såg väldigt smaskig ut....

2011-01-08 @ 19:48:25




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG