the weekend

SKRIVET: 2011-02-06 kl. 10:17:51 | PUBLICERAT I: USA

Hejsan :D
Kom nyss hem efter en helg då min skola har spelat några Basketmatcher mot två olika skolor som ligger ca 4 timmar ifrån oss. Så vi sov över på ett hotell över natten, vilket många familjer från Heppner också gjorde, bara för att följa med och stötta laget under deras matcher.

 Vi har matcher nästan varje helg nu under säsongen och det är alltid mycket folk på matcherna. Det spelar ingen roll om det är borta eller hemmamatch, många kommer dit ändå. Vilket verkligen visar att nästan hela staden är involverad i skolan :).
Visst kan det vara lite tröttsamt efter ett tag att titta på matcher så ofta, eftersom att vid varje matchdag så spelar alltid alla skolans fyra basketlag under samma dag.
De fyra olika lagen är girls JV and boys JV ( som är det näst bästa laget från varje skola) och sen är det the Girls Varsity and the Boys Varsity, dessa två är de bästa spelarna från varje skola.
 De två sista är de matcherna som de flesta vill kolla på, för de är verkligen duktiga, man ser verkligen skillnaden på JV och Varsity lagen.
 Min värdfamilj är väldigt involverad i sporterna och de går och kollar på nästan varje match, mycket på grund av att både jag och min värdsyster spelar. 

Det var en rätt så rolig helg, om man räknar bort de timmarna vi behövde sitta i bilen för att komma till matcherna så var det kul =). Jag tycker det är kul att följa med på bortamatcherna då jag får se lite andra städer och hur andra skolor ser ut i Oregon.

Tusen kramar! <3    

  

Vi åkte till en mexikansk restaurang efter matchen. Då träffade vi på en mexikansk man som jobbade där.
Tror aldrig jag har träffat någon som pratar och som försöker skämta och vara så trevlig mot gästerna som han var. Han var väldigt underhållande måste jag säga.
 Där hittade vi även dessa fina hattar.

Min värdpappa och jag







The view from the hotel



Our Boys Varsity team



Union


Detta är en av städerna som vi spelade spelade mot. Både jag och mina kompisar tyckte att staden såg ut som där de spelar in tv serien Gilmore Girls, för er som har sett den. Speciellt med den där dansbanan i mitten :).
 







«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG