Sadie hawkins dance :D

SKRIVET: 2011-02-06 kl. 08:28:06 | PUBLICERAT I: USA

Hej alla därhemma :D

Denna vecka måste jag säga har varit ganska hektisk. Har haft några morgonträningar, 06.00 am för basketen, tidigt I know! men det är ganska skönt det också ibland, då jag har hela eftermiddag ledig sen.
 Det som har stressat upp mig lite denna vecka är dock Sadie Hawkins dance ( som är på torsdag) som är en av de stora danserna i high school.
 Jag trodde mer att det var en liten dans de hade bara för skojs skull, men jag har märkt att det är lite större än så.
  Det som är speciellt med denna dans är att det är tjejerna som ska fråga killarna, det är en regel om man inte vill gå ett kompisgäng bara som många också gör.

 Vissa verkar också tycka att sättet man frågar någon på ska vara något speciellt. 
Exempel på sätt som vissa i min skola har frågat sin dejt på är :
att de har ritat och skrivit på en stor planch frågan SADIE? som de har täckt deras dejts skåp med.
Andra har bakat kakor som de har format som hjärtan och så har de skrivit frågan på dem. 
Eller så har de satt en stor planch på deras pojkväns eller dejts bil när han fortfarande är i skolan.
 Det känns nästan som att det är en liten tävling vem som kommer på bästa sättet att fråga på. Det är ganska gulligt faktiskt. Trodde inte att det behövde vara så speciellt, men men :P.

Jag har ju då inte frågat någon än, eftersom jag trodde att jag skulle vara bortrest under den dansen, men de flyttade den i sista sekunden så nu kan jag gå ändå. Så vi får se om jag går med någon dejt eller med ett kompisgäng. Det kommer bli kul hur jag än gör =). 
 
Temat för dansen är i alla fall rave, då man ska vara klädd i vitt och neonfärger, så det är ingen dans då man ska ha fina klänningar här inte, det får vi vänta tills prom, som är i slutet av året ;).
Ser fram emot Torsdag nu :).

Hoppas alla har det bra hemma! 
Många kramar :) <3
     







«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG