My first Cheerleading game :D

SKRIVET: 2010-10-02 kl. 23:46:46 | PUBLICERAT I: USA

Okej nu har jag äntligen haft min första Cheerleading match :D, va ganska nervös innan måste jag medge. Man vill ju inte skämma ut sig inför hela skolan när jag har 8 månader kvar lixom :P. Vi fick komma dit lite tidigare för att en fotograf skulle komma dit och ta bilder på oss för att sätta in i yearbooken sen =). Tror dock inte att min bild blev så bra, det blev lite stressigt när fotbollsspelarna skulle ut på planen precis där vi stod så det fick bli en snabb bild :P.
Efter bilden var det bara till att stretcha och försöka tänka positiva tankar hehe :P. Hela kvällen gick förvånadsvärt bra, det var väl en del hejaramsor som jag var lite osäker på men det är en liten skilland till att ha gjort ramsorna i mindre än två månader och 3 år som de andra cheerleaderna har gjort. Så jag är nöjd med det jag bidrog med :D. Och jag hade kul, och det är väl det som är viktigast.
Efter matchen var vi och fotbollsspelarna bjudna på lite middag ( de grillade hamburgare osv.) på ett ställe i närheten. Det var trevligt, så fick jag lite chans att prata mer med några av cheerleadarna och fotbollsspelarna.

Ikväll ska jag träffa några kompisar och kanske ha en sleepover hos en av dem, så det ska bli kul =).

Sen på måndag är det tillbaka till skolan igen, hade väldigt kul förra veckan på mina teamsport och conditioning lektioner så ser fram emot att gå på dem i alla fall :P. Alla är alltid så trötta och flummiga på de lektionerna. När vi t.ex. kör vollyboll så har vi inte direkt några regler, du kan sparka eller kasta över bollen, bara den kommer över nätet ;). 
På lektionen förra veckan hade vi som uppvärmning att köra lite "barnlekar", vi va två lag som stod mitt emot varandra och höll varandra i händerna. Sen skulle vi ropa ut någons namn från andra laget som skulle försöka springa igenom våra armar utan att bli tagen. Tror aldrig jag har skrattat så mycket när en tjej från kina tog värsta satsen för att springa igenom, men istället för att lossa på våra armar så flög hon baklänges till marken :D. Till och med vår lärare garvade lixom.

Hoppas ni har det bra hemma =) 
Miss you guys! <3

Ville förresten bara svara på frågan vad Homecoming är för något, många har frågat mig det nu så =). Det är som balen man hade i nian, man klär upp sig i fina klänningar och går dit med kanske en dejt och dansar och har kul ;)

  





         


   




Postat av: Amanda

Fan vad fina bilderna var på dig! <3



Saknar dig, vi måste verkligen prata snart! :D

2010-10-03 @ 12:28:23
URL: http://amandabroskog.blogg.se/
Postat av: Nikie

Gud vilken fin blogg du har!! Att jag inte har hittat den här tidigare! :O

Cheerleadinggrejen låter ju sjukt kul! Men läskigt! haha

Hoppas du har det underbart, det verkar i alla fall så. :)

Saknar dig! Pussar och kramar <3

2010-10-03 @ 17:36:53
Postat av: katarina

Jättefina kort på dig. Kul att få se din Cheerleadingdräkt också- Jättefin. Ha det bra gumman. Älskar dig. Puss puss.

2010-10-03 @ 22:05:57
Postat av: clara backlund

vad fin du är! du verkar ha det skitkul och det är du värd!

puss sötis!

2010-10-03 @ 22:21:17
Postat av: Frida

Du ar sa otroligt sot i din drakt! Ar glad att det gick bra :) puss!

2010-10-04 @ 17:26:22
Postat av: Louise =)

åh vad gulliga ni är :D!. Va kul att ni alla läser bloggen :D, det är alltid mycket roligare att skriva då :P.

Saknar er också!!

<3 <3

2010-10-06 @ 03:05:38




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG