Halloween :D and the theme week in School

SKRIVET: 2010-11-02 kl. 06:02:37 | PUBLICERAT I: USA

Hejsan alla glada :D
 
Sorry att det har tagit ett litet tag att skriva men har bara varit så upptagen senaste tiden så har inte riktitgt haft tid. But I promise, här kommer en liten uppdatering av vad som har hänt ;).

Nästan hela October har det varit saker kring Halloween, folk pyntar i affärerna, sina hus och ja, hela Halloween helgen så va personalen i affärerna även klädda i sina outfitar, ( även fast vissa va lite för "stora" för sina små dräkter enligt min åsikt,) så va det väldigt kul att se allt :D.
Förra helgen åkte vi och plockade pumpor som jag och min värdsyster sedan karvade ut, länge sen jag gjorde det sist, så det var en upplevelse =).

Senare under helgen åkte jag med några kompisar till Tri- Cities där de hade "a Haunted Cornmace". Vi var där på kvällen och gick då en slags spökrunda i en labyrint i ett stort majsfält. I majsfältet gömde sig självklart personer med motorsågar, äckliga gubbar från alla möjliga amerikanska skräckfilmer :P. Det va kul att se andra outfitar än spöken och häxor som de flesta är hemma.
 Jag tror nog att killarna som var med oss i labyrinten hade väldigt kul med att skratta åt oss tjejer som skrek åt varenda sak som hoppade fram bland fälten :P. Hatade speciellt the people with the Chainsaws, som kom fram och sa "I wanna cut of your legs!!".
 Den enda personen vi inte blev rädda för va nog Santaclaus, förstår inte riktigt hur han passade in där, vill de att barnen ska vara rädda för jultomten eller :P. 
Det var i alla fall riktigt kul, i slutet av labyrinten gick man in ett ett spökhus, måste nog säga att Usas spökhus är bättre än Sveriges. Jag som älskar läskiga saker har ju varit i ganska många ändå :P.

Veckan efter så hade vi en "Get Drug and Alcohol Free week in school". Vi fick då ett armband, likande som man får när man går på Gröna Lund fast där det stod saker som "Its my choice to get Free from Drugs and Alcohol" and stuff like that. Vissa hade på sig det hela veckan. Sen en dag gick vi ut och gjorde stora fotsteg efter varandra runt hela skolan, som skulle visa att vi var ett steg närmare att bli drogfria eller något likande.
Sista skoldagen den veckan hade vi även en speciell dresscode, alla skulle ha röda kläder på sig. 

Jag tycker det är ganska kul att de har sådana här temadagar vissa veckor, som för t.ex. två veckor sedan hade vi temat Breastcancer, då vi hade som dresscode att ha på oss rosa kläder och sen gjorde vi lite tävlingar och aktiviterter under veckan. Det blir lite intressantare att gå till skolan då för man vet aldrig innan vad som kommer hända den dagen. 

Så den här helgen var det Halloween. Jag var då och handlade med några kompisar och hittade tillslut en outfit som blev Dorothy from the Wizard of Oz. Det kommer bilder från det sen ;).
Efter shoppingrundan gick vi på bio och såg The Pananormal Activity, måste ju se lite skräckfilmer nu när det är sånna tider ;).

På söndan, På Halloween så gick vi Trick or Treading, det var ju några år sedan man gjorde det, så det va kul. Här är det normalt att gå även fast man är äldre, så det var lite annorlunda. Jag vill ju uppleva så mycket som möjligt när jag är i Usa, så självklart ville jag prova på det också ;).
Gatorna var typ fulla med barn och ungdomar som gick runt i sina fina dräkter, speciellt gulliga var småbarnen som gick runt med sin lilla pumpakorg i handen.

Förutom Halloween denna helg så hade vi en fotbollsmatch, har nu varit på tre fotbollsmatcher och cheerat, det blir roligare och roligare för varje gång måste jag säga, nu när man börjar komma mer in i det.  

Hoppas ni har det bäst där hemma =)
Tänker på er <3 

    
 

 

 
                                                                                         




  
 


         




Postat av: katarina

Hoppas du hade en rolig halloween. Jättefina kort du lagt upp, kul! Här i Sverige är det många som firar Halloween nu till helgen då det är allhelgona. Vi ska till morfars grav då och tända ljus. Nu har vi fått vintertid här så vi har flyttat tillbaka klockan en timme. När gör ni det i USA?. Ha det bra kram Mamma

2010-11-04 @ 20:24:11




«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG