The last Footballgame and the first Basketballpractises

SKRIVET: 2010-11-17 kl. 04:48:32 | PUBLICERAT I: USA

Gud det har redan gått två veckor till sen jag senast skrev, tiden går väldigt fort måste jag säga.

Igår natt kom jag hem efter helgen borta i en stad som heter "Lost river" som ligger på gränsen till Californien. Kändes lite konsitigt när vi satt i bilen på väg ner dit och på ena vägskylten står det plötsligt, San Francisco mot höger. Vill verkligen åka dit mot slutet av mitt år, det skulle bli som pricken över iet på hela äventyret =).

Men tillbaka till helgen. I Lost River så spelade vi vår sista fotbollsmatch för säsongen! Känns ganska sorligt faktiskt, det är ändå en stor del av high school året.
Vi cheerleaders fick cheera på vår första och sista bortamatch, vilket jag är väldigt glad att vi fick göra. Det var en lång bussresa ner dit, (ca 8 timmar) men det va kul att på resan dit åka tillsammans alla cheerleders på en buss och på vägen hem fick vi dela den stora bussen tillsammans med fotbollsspelarna.  
Vi fick dock inte sitta i samma avdelning som killarna på bussen, tydligen är det en regel under sådana resor. Coacherna är rädda att cheerleaderna ska distrahera fotbollsspelarna från spelandet. Its just the us ;).
(Älskar dock vägen ner dit, så himla fin natur med vattenfall och massa träd med hur orange blad som helst).
 Om man åker runt i staterna här i usa så känns det verkligen som att man åker genom olika länder. På ena stället kan det typ se ut som ökenområden, medans andra ser ut som man är i alperna med massa berg med snö runomkring dem. I love it! 
  
 Men tillbaka till resan ,under den så sov vi även över på ett hotell, förutom att värsta dramat utbröt mellan två cheerleaders som tydligen hatar varandra och nu skulle sova i samma rum, så var det trevligt. Det löste sig tillslut mellan dem i alla fall. 

Så nu när fotbollssäsongen har slutat börjar nästa sportsäsong vilket är, Basket. Har haft mina två första basketträningar nu. Herregud det var länge sen jag sprang så mycket, kommer ha mycket träningsvärk imorgon :P. Har hört att de tre första veckorna bara är kondition för att se vilka som klarar det och inte och att komma i bra form såklart.
 Även fast det va sjukt jobbigt att pusha sig så mycket som man behövde göra, så var det ändå kul. Har saknat lagsport då alla i laget verkligen hejar på en och stöttar varandra. Nu gäller det bara att lära sig spela oxå :P.
Så nu kommer jag alltså hålla på med både cheerleading och basket, vilket betyder typ fyra timmars träning nästan varje dag, vi får se om jag kommer orka det, jag vill inte ge upp med något än i alla fall :).

Ps: bilderna från Halloween kommer, har bara glömt bort att hämta dem från min kompis som har haft dem hela tiden.

Hoppas ni har det bra hemma :) 
Tusen kramar <3  

 

   
  
  

    












 
      

         








«NAMN Kom ihåg mig?

«MAIL
«BLOGG